Před předáním byt prosím uveďte do stavu, v jakém jste ho od nás převzali. Veškeré změnyprovedené bez předchozího souhlasu by měly být odstraněny a byt důkladně uklizen.
Při přebírání byt pečlivě procházíme a stav spotřebičů i vybavení zaznamenáváme do předávacího protokolu. Nejčastěji se setkáváme se špinavými stěnami, plísní, neumytými okny či poškozenými žaluziemi.
Byt od vás převezmeme nejpozději v poslední všední den před koncem platnosti podnájemní smlouvy, a to od 9 do 16 hodin. Na přesném termínu předávky se domluvíte se specialistou péče o byty, který vás bude kontaktovat nejpozději 10 dní před vypršením platnosti smlouvy.
Pokud je byt bez viditelných závad a ve stavu, v jakém jste ho od nás přebírali, z jistoty vám nebudeme strhávat žádnou částku na pokrytí oprav či úklidu.
V opačném případě se postaráme o úklid a/nebo opravy, které nebyly vyřešeny, a výslednou částku strhneme z vaší jistoty.
Pokud některé období vaší podnájemní smlouvy nebylo doposud vyúčtováno, provedeme doúčtování služeb a energií.
Naše ekonomické oddělení zkontroluje stav veškerých plateb za období naší spolupráce (podnájemné, zálohy na služby a energie, případné opravy, atd.) a provede závěrečné vyúčtování.
Závěrečné vypořádání vám zašleme e-mailem, jakmile bude proces kompletní.
Poté, co bude dokončeno závěrečné vypořádání – tedy jakmile bude ukončena podnájemní smlouva, dořešeny případné opravy, ukončen proces vyúčtování služeb a energií a zkontrolován stav interního účtu.
V případě vyúčtování služeb a energií je finanční vypořádání možné udělat až poté, co od majitele bytu obdržíme veškeré podklady k vyúčtování energií a služeb. Jistotu jsme tedy nuceni dočasně zadržet pro případ, že by vyúčtování odhalilo nedoplatek za energie. Proces vyúčtování se vždy snažíme maximálně urychlit, i přesto však může v některých případech trvat až několik měsíců. Zdržení lze očekávat zejména pokud smlouvu ukončíte počátkem roku – některé podklady k vyúčtování tak mohou dorazit i za více než rok.
V takovém případě nabízíme vyrovnání na základě kvalifikovaného výpočtu spotřeby energií a služeb. Podle počátečních a konečných stavů měřidel z předávacích protokolů a sazeb z faktur, které máme k dispozici z předchozích období, spočítáme reálnou poměrnou část vaší spotřeby, a nabídneme vám Dohodu o narovnání. Pokud spolu dohodu podepíšeme, vyrovnání může proběhnout obratem.