Když je čas jít o dům dál...

Aby proces ukončení naší spolupráce proběhl hladce a bez obtíží, sepsali jsme pro vás důležité informace ohledně závěrečného předání bytu.

Jak postupovat a na co nezapomenout?

3 měsíce před stěhováním...

🛠️ Zkontrolujte byt a nahlaste opravy

Před předáním byt prosím uveďte do stavu, v jakém jste ho od nás převzali. Veškeré změnyprovedené bez předchozího souhlasu by měly být odstraněny a byt důkladně uklizen.

Byt projděte a zkontrolujte stav veškerého zařízení:

  • vypínače, zásuvky, světla a spotřebiče jsou plně funkční, bez poškození
  • dveře a okna se dovírají a mají funkční zámky a kování (kliky)
  • vodovodní baterie (kohoutky) neprotékají a nejsou uvolněné, rohové ventily neprokapávají
  • lamely žaluzií nejsou poškozené, hladce se stahují i vytahují, lanka žaluzií jsou v pořádku
  • termostatické hlavice na radiátorech jsou funkční (přes léto nechávat otevřené, aby nezatuhly)
  • stěny a podlahy jsou v pořádku
  • koberce a čalounění nábytku (popřípadě vchodových dveří) nejsou poškozené nebo znečištěné
  • nábytek má funkční panty a písty u dvířek
  • pracovní deska kuchyňské linky není poškrábaná nebo jinak zničená
  • záchodové prkénko je utažené a splachovadlo funkční
  • toaleta neprotéká
  • podlaha je nepoškrábaná, nepopraskaná

Je potřeba něco opravit?

Rádi vám doporučíme profíka, který si s opravami poradí.
Vaše požadavky prosím nahlašujte přes klientskou zónu.
NAHLÁSIT OPRAVU
Spojit se s námi můžete také telefonicky nebo přes e-mail.
2 měsíce před stěhováním...

🎨 Zajistěte výmalbu bytu

Pokud zdi v bytě nejsou čisté a bez vad, máte dvě možnosti:
  • Do malování a oprav se pustit na vlastní pěst. Avšak pozor –nestačí pouze zatřít problematická místa, stěny je potřeba vymalovat jednolitě od kraje ke kraji
  • Objednat malíře pokojů dle vlastního výběru
Nechte to na profících
V případě dotazů se neváhejte obrátit na naši klientskou péči.

🔑  Zpřístupněte byt prohlídkám

Během posledních týdnů vašeho pobytu vás požádáme o zpřístupnění bytu z důvodu prohlídek s novými zájemci. Děkujeme za pochopení a spolupráci.
💡
Tip: Podívejte se do klientské zóny Můj Ideální nájemce na fotografie z převzetí bytu. Napoví vám, do jakého stavu byste měli byt navrátit.
1 měsíc před stěhováním...

🧹 Byt důkladně ukliďte

Při přebírání byt pečlivě procházíme a stav spotřebičů i vybavení zaznamenáváme do předávacího protokolu. Nejčastěji se setkáváme se špinavými stěnami, plísní, neumytými okny či poškozenými žaluziemi.

Seznam úkolů

  • setřete prach ze všech povrchů (neopomeňte nedostupná místa, radiátory a ventilátory)
  • vysajte podlahy, vyčistěte koberce, rohože a čalounění
  • očistěte všechny skříně, šuplíky a regály zevnitř i zvenčí.
  • umyjte a vyleštěte okna z obou stran včetně rámů a vyperte záclony
  • vytřete podlahy
  • očistěte všechny dveře a vchodové dveře (i zvenčí)
  • otřete vypínače, zásuvky a světla, vyměňte nefunkční žárovky
  • vyčistěte a dezinfikujte kuchyňskou linku - varnou desku, její okolí, pracovní plochy, obklady a skříňky (skříňky i z vrchu!)
  • vyčistěte a dezinfikujte všechny spotřebiče zvenku i zevnitř - velkou péči věnujte lednici, troubě a myčce
  • vyčistěte pračku včetně zásuvky na prací prášek a filtru
  • umyjte a dezinfikujte koupelnu a toaletu
  • vyneste veškeré odpadky a předměty, které nebyly součást pronajímaného vybavení
💡
Tip: Podívejte se do klientské zóny Můj Ideální nájemce na fotografie z převzetí bytu. Napoví vám, do jakého stavu byste měli byt navrátit.
10 dní před stěhováním...

Domluvíme se na předání bytu

Byt od vás převezmeme nejpozději v poslední všední den před koncem platnosti podnájemní smlouvy, a to od 9 do 16 hodin. Na přesném termínu předávky se domluvíte se specialistou péče o byty, který vás bude kontaktovat nejpozději 10 dní před vypršením platnosti smlouvy.

💡
Vyhraďte si prosím dostatek času, předání zabere cca 1 až 2 hodiny a vaše přítomnost je nutná.
V den předání bytu...

Byt si od vás převezmeme

Jak to celé proběhne?

  • Specialista péče o byty zkontroluje byt a jeho stav zaznamená do předávacího protokolu k pozdějšímu porovnání se záznamy o původním stavu
  • Dále provede odečty stavů měřidel – na jejich základě později provedeme doúčtování spotřeby
  • Převezme od vás všechny klíče (i ty od schránky) a podepíšete protokol o předání
  • Nakonec specialista péče o byty nafotí pro pozdější porovnání stav bytu
Po předání bytu...

Předávka bytu je za námi. Co bude následovat?

Opravy a/nebo úklid

Pokud je byt bez viditelných závad a ve stavu, v jakém jste ho od nás přebírali, z jistoty vám nebudeme strhávat žádnou částku na pokrytí oprav či úklidu.

V opačném případě se postaráme o úklid a/nebo opravy, které nebyly vyřešeny, a výslednou částku strhneme z vaší jistoty.

Vyúčtování energiía služeb

Pokud některé období vaší podnájemní smlouvy nebylo doposud vyúčtováno, provedeme doúčtování služeb a energií.

Audit interního účtu

Naše ekonomické oddělení zkontroluje stav veškerých plateb za období naší spolupráce (podnájemné, zálohy na služby a energie, případné opravy, atd.) a provede závěrečné vyúčtování.

Závěrečné vypořádání vám zašleme e-mailem, jakmile bude proces kompletní.

Kdy dostanu zpět svou jistotu?

Poté, co bude dokončeno závěrečné vypořádání – tedy jakmile bude ukončena podnájemní smlouva, dořešeny případné opravy, ukončen proces vyúčtování služeb a energií a zkontrolován stav interního účtu.

V případě vyúčtování služeb a energií je finanční vypořádání možné udělat až poté, co od majitele bytu obdržíme veškeré podklady k vyúčtování energií a služeb. Jistotu jsme tedy nuceni dočasně zadržet pro případ, že by vyúčtování odhalilo nedoplatek za energie. Proces vyúčtování se vždy snažíme maximálně urychlit, i přesto však může v některých případech trvat až několik měsíců. Zdržení lze očekávat zejména pokud smlouvu ukončíte počátkem roku – některé podklady k vyúčtování tak mohou dorazit i za více než rok.

Co když nechci čekat?

V takovém případě nabízíme vyrovnání na základě kvalifikovaného výpočtu spotřeby energií a služeb. Podle počátečních a konečných stavů měřidel z předávacích protokolů a sazeb z faktur, které máme k dispozici z předchozích období, spočítáme reálnou poměrnou část vaší spotřeby, a nabídneme vám Dohodu o narovnání. Pokud spolu dohodu podepíšeme, vyrovnání může proběhnout obratem.

🏡 Děkujeme za projevenou důvěru a pevně věříme, že se vám s námi pohodově bydlelo 🏡