Domů | Chci bydlet | Časté otázky

Nejčastější otázky na podnájem od Ideálního nájemce

Podnájemní smlouvu uzavíráme zpravidla na jeden rok, ale určitě to neznamená, že se musíte po roce vystěhovat - v případě oboustranného zájmu smlouvu rádi a jednoduše prodloužíme.
Podnájemní smlouvu používáme z toho důvodu, že si byty pronajímáme od jejich majitelů, a nájemní smlouvu máme tedy my. Obyvatelé bytu tím pádem musí mít smlouvu podnájemní. Nechceme nikoho znevýhodňovat, je to tak podle zákona.
Nemůžeme - ve smlouvě máte standardní výpovědní lhůtu, takže se není čeho bát. Navíc jsme rádi, když jsou naše byty obsazené, takže nikoho jen tak bezdůvodně nevyhazujeme.
Vypovědět nájemní smlouvu není tak jednoduché, a i kdyby k tomu došlo, v našich podnájemních smlouvách je standardně stanovená tříměsíční výpovědní lhůta vůči podnájemníkovi. Rozhodně se tedy nemůže stát, že obyvatelé bytu skončí ze dne na den na ulici. Ideální nájemce vám navíc jako kompenzaci najde bydlení v podobném bytě, abyste se před uplynutím výpovědní lhůty mohli v klidu přestěhovat do nového.
Jistota je záloha, zpravidla ve výši jednoho až dvou podnájmů, která slouží na krytí případných škod nebo nedoplatků v budoucnu. Po skončení podnájmu vám ji, pokud bude vše v pořádku, vrátíme v plné výši.
Poplatek za podnájem kryje náklady spojené s obsazením bytu, jistota je záloha na případné škody do budoucna. Narozdíl od poplatku za podnájem je jistota vratná, pokud bude na konci podnájmu vše v pořádku.
Výše podnájemného je s námi stejná, jako kdybyste si byt pronajali napřímo. Poplatek za naši službu hradí majitel bytu, takže z vašeho pohledu se to na ceně nájmu nijak neodrazí.
V domácnosti se může cokoliv stát – vyteče pračka, zalomí se klíč apod. Je nutné mít pojištění na úhradu škody sousedům i majiteli. V případě, že se něco stane, nemusíte potom platit vy nebo majitel bytu, ale pojišťovna. Automaticky pro vás sjednáváme speciální pojištění domácnosti a odpovědnosti, takže s ním nemáte žádné starosti.
Vyúčtování služeb chodí jednou ročně, a my vše spočítáme hned, jak od majitele bytu dostaneme potřebné podklady. Co se týče vyúčtování energií, tam záleží na cyklu zúčtovacího období.

Počítejte prosím s tím, že v případě ukončení podnájemní smlouvy je vyúčtování a následné finanční vypořádání možné udělat až poté, co od majitele bytu obdržíme veškeré podklady k vyúčtování energií a služeb. Tento proces se vždy snažíme maximálně urychlit, i přesto ale může v některých případech trvat až několik měsíců. Pokud by tato situace nastala, obraťte se prosím na klientskou podporu, kde vám podají nejaktuálnější informace.
Internet i televizi vám rádi zařídíme – na všech podrobnostech se domluvíte s naším obchodním zástupcem.
Kontaktujete prosím co nejdříve naši klientskou podporu, abyste situaci mohli společně vyřešit. V urgentních případech prosím volejte na telefonní číslo +420 222 70 30 30. Pokud to není akutní, bude nejlepší, když nám napíšete na podpora@idealninajemce.cz – obvykle odpovíme do 24 hodin.
O drobné opravy, jako jsou například opravy a výměny vypínačů, zásuvek či světel nebo třeba malování či tapetování, se stará podnájemník. Pokud si ale nevíte s danou věcí rady, kontaktujte naši podporu. Spojíme vás s někým povolaným a vy už se spolu domluvíte na rozsahu a ceně oprav.

Větší a závažnější opravy pak zpravidla hradí majitel. Obvykle jde o rozsáhlejší opravy nebo o větší závady, za které podnájemník prokazatelně nemůže, a také závady zhoršujících nebo znemožňujících obývání bytu.
Možné to je – pokud vám bude něco chybět nebo připadat nadbytečné, nebojte se zeptat na našem oddělení klientské podpory. Například není problém vybavit byt pračkou či ledničkou, může se to ale mírně projevit na ceně nájemného.
Záleží na konkrétním bytě, v tomto respektujeme přání majitelů. Pro žádost o povolení domácího mazlíčka (se souhlasem majitele), prosím kontaktujte naši klientskou podporu.
Majitelé i my obecně preferujeme, aby se v bytě nekouřilo. Může však existovat i výjimka. Pro více informací kontaktujte naši klientskou podporu.
Jsme Ideální nájemce
  • graf
    1398
    Aktuálně pečujeme
    o 1398 bytů
  • správce
    Podpora
    Když potřebujete cokoliv vyřešit, je tu pro vás
Partneři