Home

Částé otázky

Jak funguje služba Ideální nájemce?

Ideální nájemce spravuje byty majitelům a pronajímá je spolehlivým podnájemníkům. Součástí našich služeb jsou jak právní a administrativní služby, tak zařizování oprav či vyřizování pojistných událostí.

Vyberete si byt z našeho portfolia a vyplněním formuláře se přihlásíte na prohlídku. Po vyplnění formuláře u konkrétního bytu se s vámi spojí náš obchodní zástupce, se kterým se domluvíte na termínu prohlídky.

Po podepsání podnájemní smlouvy a uhrazení všech poplatků vám předáme byt, vše stvrdíme podrobným předávacím protokolem, který obsahuje také fotodokumentaci a odečty všech měřičů. Také vás přihlásíme do klientské zóny, přes kterou s námi můžete pohodlně komunikovat a mít přehled o vašem účtu.

V případě dotazů, havarijní situace či jakéhokoliv problému s bytem nás můžete kontaktovat na naší lince klientské podpory 222 70 30 30, která funguje pro havarijní situace 24/7.

Proč bydlet s Ideálním nájemcem?

Nabízíme desítky zajímavých pronájmů v Praze, Brně, Olomouci, Plzni, Ostravě, Hradci Králové, Pardubicích a Českých Budějovicích. Během spolupráce jsme vám vždy k dispozici. Naše klientská podpora je tu pro vás non-stop, zařídíme pro vás spolehlivé pojištění domácnosti a odpovědnosti a pomůžeme vám také s opravami. Nabízíme výhodnější balíčky internetu a TV a také možnost získat slevu na podnájemném díky programu doporučení. Svůj byt máte navíc vždy pod palcem díky online klientské zóně.

Jsou na bytech povoleni domácí mazlíčci?

Každý majitel má jiné preference ohledně domácích mazlíčků. Někdo schválí pouze malá plemena psů, jiný klidná velká plemena, někdo je alergický na různé typy srsti… Všechny informace o dostupnosti bytu či mazlíčků najdete vždy v konkrétním inzerátu.

Pro doplňující informace kontaktujte prosím naši klientskou podporu. Prosíme o sdělení, jaké mazlíčky chcete v bytě chovat (kočka/pes/hlodavec/terarijní či klecové zvíře), jejich počet, stáří, a u psů také plemeno. Obchodní zástupce se s majitelem bytu spojí a zjistí potřebné informace.

Jak se mohu přihlásit na prohlídku bytu?

Máte-li zájem o prohlídku, stačí kliknout na tlačítko 'Mám zájem' u inzerátu. Seznam všech momentálně nabízených bytů najdete zde , kde vyplníte registrační formulář na prohlídku bytu. Naši obchodní zástupci se s vámi co nejdříve spojí a domluví termín prohlídky. Pokud má o byt zájem velké množství lidí, může se lhůta pro kontaktování prodloužit. 

Co všechno budu platit a v jakých částkách? 

Na začátku uhradíte vratnou jistotu, první měsíční nájem a poplatek za podnájem - tomu můžete rozumět jako poplatek pro naši společnost za zprostředkování služeb. Jeho výše je nejčastěji ve výši jednoho podnájemného. Měsíční nájemné se skládá z ceny za podnájem, zálohy na služby (elektřina, plyn, voda, TUV,..) podle konkrétního vybavení bytu a platby pojištění. Výše se liší podle konkrétního bytu, přesné částky vám sdělí obchodní zástupce na prohlídce. Vyúčtování energií a SVJ, kde vyúčtujeme zaplacené zálohy, vám zpravidla pošleme jednou ročně. Přehled plateb a vyúčtování vám zašleme vždy před splatností na váš email.

Budu mít celou dobu trvání smlouvy stejnou platbu?

Výše nájemného se sjednává na trvání podnájemní smlouvy, obvykle tedy na 12 měsíců. Před koncem vaší smlouvy se s vámi spojí obchodní zástupce a domluvíte se, zda chcete smlouvu prodloužit a za jakých podmínek. V případě, že se změní výše záloh za energie a služby, zašleme vám dodatek na úpravu výše záloh tak, aby vám ve vyúčtování nevznikl vysoký nedoplatek

Co je poplatek za podnájem?

Poplatek za podnájem je jednorázová kompenzace za náklady spojené s pronajímáním bytu, například právní a administrativní služby, inzerci, rezervaci bytu, apod. 

Co všechno bude pokrývat mé pojištění?

Pro větší domácí pohodu pro vás automaticky sjednáme speciální pojištění domácnosti a odpovědnosti. Pokud je to možné, závady a havárie se snažíme řešit přes pojistku – aby ji však bylo možné uplatnit, všechny pojistné události je nutné hlásit přes naše oddělení klientské podpory.

Na jak dlouho spolu uzavíráme smlouvu?

Podnájemní smlouvu uzavíráme zpravidla na jeden rok, ale určitě to neznamená, že se musíte po roce vystěhovat – v případě oboustranného zájmu smlouvu rádi a jednoduše prodloužíme.

Proč používáte podnájemní smlouvu?

Podnájemní smlouvu používáme z toho důvodu, že si byty pronajímáme od jejich majitelů, a nájemní smlouvu máme tedy již s majitelem uzavřenou my. Obyvatelé bytu tím pádem musí mít podle zákona smlouvu podnájemní.

Na koho jsou psány energie a kdo je bude platit?

Smlouvy s dodavatelskými společnostmi jsou zpravidla psány na majitele. Podle výše záloh, kterou dodavatele stanoví na základě historické spotřeby u konkrétního bytu, upravujeme výši záloh pro podnájemníky. Vyúčtování energií a služeb vám zpracujeme a zašleme v závislosti na tom, kdy od majitele bytu obdržíme podklady za uplynulé zúčtovací období. Podklady pro vyúčtování energií jako je elektřina, voda nebo plyn nám tedy přichází v průběhu celého roku. Podklady pro vyúčtování SVJ obvykle obdržíme v květnu až srpnu. Ohledně stavu vašeho vyúčtování se vždy můžete informovat u naší klientské podpory.

Je možné na bytě zřídit trvalé bydliště?

Vzhledem k tomu, že se jedná o podnájemní smlouvu, je pro zřízení trvalého bydliště potřeba souhlas majitele. Požadavek na trvalé bydliště za vás s majitelem odkomunikujeme a vyřídíme. Vyřízení zpravidla trvá 4-5 týdnů.

Jak od vás získám dokumenty pro cizineckou policii?

Pokud potřebujete vystavit dokumenty pro nahlášení vašeho pobytu na MVČR, stačí, kontaktovat naši klientskou podporu. Doporučujeme vám toto udělat s předstihem, vyřízení zpravidla trvá 5-6 týdnů. Po kompletaci dokumentů je zasíláme přímo do datové schránky MVČR.

Proč potřebujete znát datum narození?

Máme zodpovědnost za byty, které nám majitelé svěřili, a tak si všechny zájemce prověřujeme ve veřejně dostupných rejstřících, jestli nemají exekuce, nejsou v insolvenci nebo nebyli hledaní policií. Pokud tento údaj nebudeme mít před podpisem smlouvy, nemůžeme společně navázat spolupráci.

Nenašli jste odpověď na svou otázku? Ozvěte se nám