Převod energií na UlovDomov.cz

Pokud chcete vyúčtování energií, změny výše záloh, přeplatky nebo nedoplatky hodit za hlavu, můžete převést energie (elektřinu, zemní plyn) na naši společnost. Vyúčtování vyřešíme za vás.

Co je potřeba?

Abychom mohli provést přepis energií (elektřiny, plynu), potřebujeme:

  • Plnou moc – vyplněnou a podepsanou osobou, na kterou jsou energie aktuálně napsané. Stáhnout plnou moc
  • Kompletní poslední faktury za energie (nebo smlouvy) – pro identifikaci odběrného místa a nastavení sazby a jističe.
  • Předávací protokol se stavy elektroměru/plynoměru- - u nové nájemní smlouvy zajistíme předávací protokol v rámci převzetí bytu do správy. Pokud již nějakou dobu spolupracujeme, je potřeba vyplnit nový protokol s aktuálními stavy. Stáhnout předávací protokol
  • Čestné prohlášení a kontakt na nájemníka, pokud jsou energie napsané na něj a spolupráce s ním končí.

Jak to probíhá?

Jakmile obdržíme veškeré podklady:

  • Předáme je našemu dodavateli
  • V případě kompletní dokumentace je přepis hotov do 30 dní.
  • Pokud budou chybět dokumenty, informujeme vás.
Dodavatel někdy potřebuje delší dobu, proto prosíme o trpělivost.

Co po přepisu?

  • Dodavatel vám vystaví ukončovací fakturu, kterou zašlete na: 📩 vyuctovani@idealninajemce.cz
  • My na základě těchto údajů provedeme vyúctování spotřeby a záloh.

Tato faktura je nezbytná pro správné vyúčtování záloh podnájemníka a vyúčtování vámi uhrazené energie a stálých platů od počátku nájemní smlouvy do data přepisu.

Prosíme o zaslání vaší ukončovací faktury za energie na e-mail:
📩 vyuctovani@idealninajemce.cz

Nejčastější dotazy (FAQ)

S kým spolupracujete?

Dodavatel FREE FOR YOU se spotovou cenou. Další dodavatelé mohou přibýt.

Za jak dlouho bude přepis hotov?

Obvykle do 30 dní, pokud jsou všechny dokumenty kompletní. Někdy si však původní dodavatel k přepisu vyžádá další dokumenty nebo žádost zamítne. V těchto případech se zpracování může prodloužit.

K jakému datu a s jakými stavy bude přepis proveden?

Distributor neumožňuje přepis zpětně, vaši smlouvu dodavatel ukončí k budoucímu datu, jakmile přepis zpracuje. Žádost vyplňujeme se stavy z předávacího protokolu, ve výjimečných případech, kdy se trefíme do odečtového období a je již vystavena řádná faktura, není možné použít stavy z předávacího protokolu a dodavatel přepis provede s nejbližšími možnými stavy.

Pro jaké sazby provádíte přepis?

Přepis můžeme zajistit pro sazby D01d, D02d,D25d, D26d a D45d. V případě vyšších sazeb při převodu na podnikatelský subjekt distributor požaduje rozdělení elektroinstalace, nainstalování druhého elektroměru a revizní zprávu.

Pro jaké sazby neprovádíte přepis a proč?

Přepis není možné provést u sazby D56d, D57d. V případě těchto sazeb při převodu na podnikatelský subjekt distributor požaduje rozdělení elektroinstalace, nainstalování druhého elektroměru a revizní zprávu.

Mám fotovoltaickou elektrárnu. Provedete přepis i tak?

Dle legislativy musí mít každá fotovoltaická elektrárna přidělen vlastní EAN a uzavřenou smlouvu s dodavatelem na odkup přebytků energie.
Přepis můžeme provést smlouvy s EAN, který se týká spotřeby odběrného místa, EAN na odkup přebytečné elektřiny však zabezpečit nemůžeme.

Musím ještě hradit zálohy dodavateli?

Ano, smlouva je zatím stále vedena na vás a v případě neplacení záloh by mohlo dojít k odpojení až demontáži měřidla. Po potvrzení provedení přepisu zálohy již nemusíte platit.

Proč potřebujete ukončovací fakturu, když nemáme ve smlouvě sjednány zálohy za energie?

Zálohy sice nemáme sjednány, ale energie zatím stále hradíte vy, proto i období do provedení přepisu budeme vyúčtovat. Kromě spotřeby energií hradíte i stálý měsíční plat, který je možné vyúčtovat. Navíc podnájemník, který bydlí v bytě zálohy platí a i jemu je třeba vyúčtování provést na základě reálných podkladů a cen v nich uvedených.

Nevím, na koho jsou psané energie.

Podívejte se na poslední fakturu nebo kontaktujte dodavatele. Tuto informaci včetně poslední faktury potřebujeme, abychom přepis mohli provést.

Můžu zaslat starší fakturu?

Ano, pokud od jejího vystavení nedošlo ke změně sazby, jističe či dodavatele.

Co když fakturu ještě nemám?

Pokud se jedná o nový odběr, zašlete nám, prosím, sjednanou smlouvu s dodavatelem. 

Měnil jsem sazbu/jistič/dodavatele?

Pošlete i poslední platnou smlouvu nebo dodatek.