HomePronajímám

Částé otázky

Jak funguje služba Ideální nájemce?

Ideální nájemce vám zajistí bezstarostný příjem z pronájmu ať se děje cokoliv. Vyřešíme za vás nejen inzerci, prověření zájemců a obsazení bytu, ale také kontroly, pojistné události, řemeslníky či jakoukoliv pohotovostní událost.

Váš nájemník jsme my. Riziko neplatících podnájemníků tak přebíráme za vás. Nájemné vám tak přijde vždy na den přesně. Na to se můžete spolehnout.

Po celou dobu ručíme za pravidelné platby, stav bytu či vyúčtování. Naši právníci a správci se postarají o to, aby byl váš majetek vždy chráněný a vy s pronájmem neměli žádné starosti. 

Nejdříve se potkáme ve vašem bytě, který plánujete pronajmout a podíváme se na jeho stav a příslušenství, abychom mohli stanovit optimální výši nájemného. Samozřejmě vám podrobně vysvětlíme, jak bude naše vzájemná spolupráce probíhat a veškeré služby a výhody, které s sebou Ideální nájemce přináší. Rádi také zodpovíme jakékoliv vaše dotazy.

Až se na celé spolupráci domluvíme, podepíšeme nájemní smlouvu a ve smluvený termín si nemovitost převezmeme a vystavíme důkladný předávací protokol. Ten obsahuje také stavy měřidel, fotodokumentaci a všechno vybavení, které v bytě zůstává.

Po obsazení bytu podnájemníkem vám budeme na den přesně každý měsíc vyplácet nájemné a vy se už nemusíte o nic starat.

Ve kterých městech působíte?

Aktuálně působíme v 8 krajských městech: Praha, Brno, Olomouc, Ostrava, Plzeň, Pardubice, Hradec Králové, České Budějovice, Liberec, Jablonec a Zlín. Pokud však pronajímáte v jiném městě, neváhejte se nám ozvat. Neradi totiž říkáme 'ne' novým příležitostem – pokud bude spolupráce pro obě strany zajímavá, rádi si s vámi plácneme.

Na jak dlouho spolu uzavíráme smlouvu?

Nájemní smlouvu uzavíráme na dva až pět let, s možností tříměsíční výpovědi. Smlouvu v případě oboustranného zájmu rádi a jednoduše prodloužíme.

Jak bude probíhat první schůzka?

Potkáme se v bytě, který chcete pronajmout, a společně si ho projdeme. Podíváme se na stav a příslušenství bytu a pobavíme se o optimální výši nájemného a záloh a o dalších podrobnostech. Také vám vysvětlíme, jak bude vzájemná spolupráce probíhat, jaké výhody a úspory naše služba přináší a zodpovíme všechny vaše dotazy.

Jak bude probíhat předání nemovitosti?

Po schválení podmínek spolupráce spolu podepíšeme nájemní smlouvu a v domluvený den si nemovitost za pomocí důkladného předávacího protokolu předáme. Při předání zaznačíme také stavy měřidel, nafotíme stav bytu a zapíšeme vybavení, které v bytě zůstává.

Kolik za vaši službu zaplatím?

Máme tři typy spolupráce – Garant Fix, Garant a Garant Plus, přičemž pracujeme s maximalizací zisku, jistotou příjmu a mírou rizika. Výnos se pohybuje mezi 80 - 88 % z tržního nájmu v závislosti na vybrané variantě. Nejvhodnější variantu spolupráce a optimální výši nájemného pro váš pronájem s vámi rád prokonzultuje obchodní zástupce. Pro více informací prosím vyplňte krátký formulář na domluvení schůzky nebo si pronájem nechte nezávazně nacenit.

Na koho budou psány energie?

Podle našich zkušeností je nejlepší, když zůstanou energie psány na majitele bytu. Při sjednání i ukončení podnájemní smlouvy vždy opisujeme stav měřidel, abychom vyúčtování provedli podle skutečné spotřeby. Po tom, co obdržíte vyúčtování za energie či od SVJ, nám kompletní podklady zašlete a my je v co nejkratší době zpracujeme. V případě, že vám vznikne za energie nedoplatek, uhradíte jej svému dodavateli a my vám jej po zpracování vyúčtování zašleme zpět. Ohledně stavu vašeho vyúčtování se vždy můžete informovat u naší klientské podpory.

Jak vybíráte podnájemníka? Lze mít nad výběrem kontrolu?

Vaše preference jsou pro nás na prvním místě – pokud si v bytě nepřejete domácí mazlíčky, kuřáky nebo kohokoliv dalšího, rádi vám vyhovíme. Následně podnájemníky vybíráme standardně sami – je to součástí naší služby v rámci kompletní péče o pronájem. Všechny vážné zájemce důkladně prověřujeme v 6 veřejných rejstřících v Česku a na Slovensku, abychom ověřili jejich bonitu a spolehlivost. Stále platí, že my ručíme za pravidelné platby a stav vašeho bytu. 

Jak rychle můj byt obsadíte?

Byty, o které se staráme, pronajmeme průměrně v horizontu jednoho měsíce. Máme nejaktuálnější data o tržních cenách nájmů v jednotlivých oblastech – proto se s vámi domlouváme na takové výši nájemného, abyste měli co nejvyšší zisk a zároveň aby váš byt byl konkurenceschopný a rychle jsme do něj našli podnájemníka.

Jak ručíte za stav bytu?

Majitelům nemovitostí zajišťujeme veškerý servis spojený s pronájmem jejich bytu, včetně převzetí rizik. Pro všechny podnájemníky sjednáváme povinné pojištění domácnosti a odpovědnosti a řešíme s nimi běžnou údržbu bytu i nutné opravy. Pokud nastane pojistná událost, o vše se postaráme. Na konci spolupráce byt vždy vracíme v původním stavu, s přihlédnutím k běžnému opotřebení.

Jak řešíte případné škody v bytě?

Pokud se na bytě něco přihodí, zařídíme potřebné opravy a postaráme se o pojistné události. Máme speciální spolupráci s pojišťovnou, která kryje pojištění domácnosti i odpovědnosti a hradí případné škody, které podnájemník neúmyslně způsobí, což standardní pojištění nepokrývá. Byt je s námi proto ve větším bezpečí, než kdybyste pronajímali napřímo.

Kontrolujete, jestli je s mým bytem vše v pořádku?

Ano, prevence a předcházení problémům jsou pro nás prioritou. Byt pravidelně kontrolujeme a majitelům zasíláme report včetně fotografií. S podnájemníky průběžně řešíme běžnou údržbu i drobné opravy. Pokud dojde k pojistné události, postaráme se o vyřízení i veškeré papírování.

Zabýváte se i krátkodobými pronájmy?

Nikoliv. Služba Ideální nájemce se zabývá pouze dlouhodobými pronájmy. Podnájemní smlouvy uzavíráme standardně na 12 měsíců s možností prodloužení v případě oboustranného zájmu.

Když podnájemník skončí, kdo se postará o nalezení nového?

O vše se postaráme my – od ukončení smlouvy se stávajícím podnájemníkem přes důkladnou kontrolu během procesu vrácení bytu až po úklid a případné opravy v rámci přípravy bytu pro nového obyvatele. Zpracujeme také vyúčtování energií a služeb. Mezitím najdeme nového podnájemníka a opět s ním vyřešíme veškerou administrativu. Vy nemusíte dělat vůbec nic.

Jak řešíte opravy na bytě? Kdo je platí?

Ve většině případů vše řešíme s podnájemníkem. Podnájemník nám nahlásí situaci, my ji vyřešíme a vyřešíme s ním úhradu. V případě, že se jedná o nákladné opravy, které dle zákona nespadají pod drobné opravy a které jsou za podnájemníkem, předem vás kontaktujeme a společně najdeme nejlepší řešení.