Ať už potřebujete potvrzení pro trvalý pobyt, vízum, příspěvek na bydlení nebo jiný úřední účel, rádi vám s tím pomůžeme. Vše jednoduše zadáte ve své Klientské zóně – sekce Požadavky. Jakmile budeme mít dokumenty hotové, dáme vám vědět.

Trvalý pobyt (TP)

Kdo může žádat:

O trvalý pobyt může žádat podnájemník, spolupodnájemník i spolubydlící osoby uvedené v podnájemní smlouvě. Dokumenty pro zřízení trvalého pobytu vystavujeme pouze v případě, že s udělením trvalého pobytu souhlasí majitel bytu.

Důležité:

  • Doba vyřízení: 5–6 týdnů (Doba vyřízení závisí na tom, zda na smlouvě s majitelem evidujeme fyzický či elektronický podpis. V případě elektronického podpisu musíme před kompletací podkladů zajistit fyzické podepsání smlouvy).
  • Forma předání: Osobní vyzvednutí, případně zaslání poštou.
  • Nevystavujeme: Dokumenty pro dítě do 18 let (pro dítě do 18 let není nutné vystavovat dokumenty, jelikož automaticky spadá pod trvalou adresu matky.)
    V případě, že potřebujete dokumenty pro dítě, uveďte tento požadavek přímo do textu žádosti.
  • Poplatek: 600 Kč za požadavek na bytě.

Postup:

  1. Zadejte požadavek v Klientské zóně:
  • V sekci „Požadavky” → „Nahlásit požadavek” → „Typ problému” → „Ostatní”.
  • Do požadavku uveďte všechny osoby, pro které si přejete dokumenty vystavit.
  • Vždy potřebujeme následující:  jméno, příjmení, datum narození, státní příslušnost a číslo pasu (OP v případě Slovenska stačí) a  číslo jednací.
  • My zařídíme potřebné dokumenty a zajistíme jejich úřední ověření.
  1. Informujeme Vás, že máme dokumenty pro Vás připravené
  2. Po zaplacení dokumenty předáme nebo odešleme

*V některých případech potřebujeme fyzický podpis majitele. Pokud žije v zahraničí, může se proces prodloužit.

Nemáte přístup do klientské zóny?

Zřídíme vám ho za pár chvil. Stačí napsat požadavek o zřízení klientské zóny na: podpora@idealninajemce.cz

Povolení k pobytu (MVČR)

Jaké jsou typy povolení k pobytu?

  • Osvědčení o registraci: občané EU, UK, Norsko, Island, Švýcarsko, Lichtenštejnsko…
    Dlouhodobé vízum: občané třetích zemí na více než 90 dní se soustavnou činností na území ČR (například zaměstnání, studium, zdravotní účel, sportovní účel aj.) Více informací se dozvíte ZDE.
  • Zaměstnanecká karta: občané třetích zemí, zaměstnání v ČR. Tento typ povolení se vztahuje na všechny druhy zaměstnání, a to bez ohledu na požadovanou úroveň vzdělání či kvalifikace.

Důležité:

  • Doba vyřízení: 5–6 týdnů (Doba vyřízení závisí na tom, zda na smlouvě s majitelem evidujeme fyzický či elektronický podpis. V případě elektronického podpisu musíme před kompletací podkladů zajistit fyzické podepsání smlouvy).
  • Jak odesíláme: Přímo datovou schránkou Ministerstvu vnitra ČR.
  • Poplatek: 600 Kč za požadavek na bytě.

Postup:

  1. Zadejte požadavek v Klientské zóně:
  • V sekci „Požadavky“ vyberte „Povolení k pobytu“.
  • Do požadavku uveďte všechny osoby, pro které si přejete dokumenty vystavit. Uveďte číslo jednací ve formátu OAM-0001111/DO-202X
  • Číslo jednací obdržíte při sjednání termínu návštěvy na cizinecké policii, případně jej naleznete v potvrzovacím e-mailu po online registraci.
  1. My zařídíme potřebné dokumenty a zajistíme jejich úřední ověření a odeslání na MVČR
  2. Informujeme vás, že jsme dokumenty zaslali. Pošleme vám potvrzení a požadavek na úhradu.

Nemáte přístup do klientské zóny?

Zřídíme vám ho za pár chvil. Stačí napsat požadavek o zřízení klientské zóny na: podpora@idealninajemce.cz

Žádost k pobytu přes ambasádu

Specifické případy nastávají například v situaci, kdy partner/ka nebo rodinný příslušník žadatele ještě není v České republice a žádá přes ambasádu.

Důležité:

  • Doba vyřízení: 5–6 týdnů (Doba vyřízení závisí na tom, zda na smlouvě s majitelem evidujeme fyzický či elektronický podpis. V případě elektronického podpisu musíme před kompletací podkladů zajistit fyzické podepsání smlouvy).
  • Dokumenty vytiskneme, podepíšeme a pošleme vám poštou na adresu bytu, případně si je můžete vyzvednou osobně na pobočce. Prosíme o informaci, zda požadujete dokumenty vyzvednout osobně nebo vám je máme zaslat poštou již při zadání požadavku na vystavení dokumentů. Vy pak dokumenty fyzicky posíláte na ambasádu.
  • Poplatek: 600 Kč

Nelze odesílat datovou schránkou.

Postup:

  1. Zadejte požadavek v Klientské zóně:
  • V sekci „Požadavky“ vyberte „Povolení k pobytu“.
  • V tomto případě nevyplňujte číslo jednací.
  1. My zařídíme potřebné dokumenty a zajistíme jejich úřední ověření a odeslání na MVČR.
  2. Informujeme vás, že jsme dokumenty zaslali a pošleme vám potvrzení a požadavek na úhradu.

Nemáte přístup do klientské zóny?

Zřídíme vám ho za pár chvil. Stačí napsat požadavek o zřízení klientské zóny na: podpora@idealninajemce.cz

Příspěvek na bydlení (ÚP)

Žádat o příspěvek na bydlení může kdokoliv, komu náklady na bydlení přesahují 30 % příjmu. Neplatíte žádný poplatek a doba vyřízení je běžně do jednoho týdne.

Postup:

  1. Přihlaste se do Klientské zóny:
  • V sekci „Požadavky“ vyberte „Ostatní“.
  • Do poznámky uveďte, jaké dokumenty potřebujete (např. potvrzení o platbách, smlouvu).
  • Uveďte přesně měsíce, za které potvrzení potřebujete.
  • Pokud potřebujete i kopii nájemní smlouvy,  prosíme o její výslovné uvedení. 
  • Upozorňujeme, že nájemní smlouva se v tomto případě zasílá v redigované podobě – osobní údaje majitele jsou začerněny. Alternativně můžeme vystavit „Potvrzení o existenci nájemního vztahu”. Oba dokumenty – redigovaná nájemní smlouva i toto potvrzení – jsou zaměnitelné a plně dostačující pro účely žádosti o příspěvek na bydlení.
  1. My nachystáme potřebné dokumenty a zašleme vám je elektronicky.

Nemáte přístup do klientské zóny?

Zřídíme vám ho za pár chvil. Stačí napsat požadavek o zřízení klientské zóny na: podpora@idealninajemce.cz

Ostatní účely

Například pro:

  • parkování,
  • zápis dítěte do školky/školy,
  • řidičský průkaz,
  • žádosti přes ambasádu.

Důležité:

  • Doba vyřízení: 5–6 týdnů (Doba vyřízení závisí na tom, zda na smlouvě s majitelem evidujeme fyzický či elektronický podpis. V případě elektronického podpisu musíme před kompletací podkladů zajistit fyzické podepsání smlouvy).
    Forma předání: Dokumenty zašleme elektronicky přímo na úřad, výjimečně k osobnímu vyzvednutí nebo poštou (např. pro ambasádu nebo školku).
  • Poplatek: 600 Kč za požadavek na bytě (pokud je potřeba ověřená dokumentace) Pro fyzické vystavení je platba 600 Kč z důvodu úředního ověření.

Postup:

  1. Přihlaste se do Klientské zóny:
  • V sekci „Požadavky“ vyberte „Ostatní“.
  • Do poznámky uveďte pro jaké účely dokumenty potřebujete. Pokud víte, jaký druh dokumentu potřebujete, uveďte tuto informaci také.
  • Uveďte datovou schránku úřadu, kam máme potvrzení poslat. Není-li možné zaslat dokumenty přes datovou schránku, nachystáme vám je fyzicky k vyzvednutí nebo vám je zašleme poštou. V případě fyzického vystavení je účtován poplatek 600 Kč na byt.
  1. My nachystáme potřebné dokumenty a zašleme Vám je elektronicky.

Nemáte přístup do klientské zóny?

Zřídíme vám ho za pár chvil. Stačí napsat požadavek o zřízení klientské zóny na: podpora@idealninajemce.cz